Address: Comunita ucraina di Savona
chiesa "Sacro Cuore di Gesù"
Corso Colombo, 22 17100 SAVONA
Cell padre Vitaliy: +39-3807151573

Добротолюбіє

Добротолюбіє, або слова й глави тверезіння, вибрані з творів святих і богонатхненних отців.
“Добротолюбіє ” – збірник повчань святих отців про молитву та єднання з Богом, що вийшов друком у 1792 р. У 1973 р. Зявився церковнословянський переклад “ Добротолюбія”, що його здійснив преп. Паїсій Величковський. Ця писання спадщина східної церкви є найпопулярніша пам’ятка аскетичномістичних текстів, яка об’єднанапід заголовком  “Філокалія” – грецькою “любов до пркрасного” або “Добротолюбіє”. Це зібрання фрагментів та написань 36 акторів IV — XV; що творили молитву серця та провадили виснажливу, але благодатну внутрішню боротьбу з невидимим ворогом, плекаючи чесноти задля здобуття вічної нагороди — співцарювання з Христом.
Одним з таких авторів, настанови якаго ми почнемо роздумувати є Антоній Великий. Це верховний подвижник, прославився в пезтелі за царювання Константина Великого близько 330 року від Різдва Бога Слова і був сучасником Великого Атанасія. Він, хоч і простого роду і невчений, досягнув вершини чеснотливості й безпристрасности, бо мав учителя з висоти — премудрість Духа котра  врозумляє рибалок і немовлят. Коли ж вона просвітила його ум, він подав численні священні й духовні повчання про різні речі й премудрі відповіді тим що питали. Його відповіді повні душевної користі що видно в багатьох його писаннях.
Ось деякі з них.
– Люди часто помиляються, називаючи себе словесними ( тобто розумними). Бо не ті словесні, що вивчили науки і книжки стародавніх мудреців, а ті, що мають словесну душу і можуть розрізняти, що таке добро, і що таке зло й уникають лукавого і шкідливого для душі; благого ж і корисного для душі стараннно навчаються і це чинать, вельми благодарячи Бога.
– Здержливість, незлобивість, чистота, кріпость, терпіння і подібні до цих велиі і чеснотливі сили одержали ми від Бога, котрі чинать опір і протистоять і на допомогу приходять у скорботах. Коли в цих силах вправляємося і тримаємо їх на поготові, ніщо вже не буде здаватися нам важким болючим чи нестерпним, бо все це людське і перемагають його чесноти які є в нас. Про це не думають безумні душею, бо все добре й доречне буває на нашу користь, аби возсіяли чесноти і Бог увінчав нас.
– Ті, що живуть невибагливо й досконало, позбавляються бід і не потребують нікого, хто б їх оберігав, бо перемагаючи в усьому похіть, легко знаходять дорогу до Бога.
– Словесним людям подобає прислухатися не до численних бесід, а до корисних, якими керує воля Божа. Через них люди повертаються до життя і до вічного світла.
– Немає ніякої користь з наук, якщо душа не живе благовгодно і боговгодно; а причина всіх зол — помилковість, омана і незнання Бога.
– Той хто шукає Бога знаходить Його, перемагаючи похіть і всьому і не відступаючи від молитви; такий-бо бісів не боїться.
– Хто не вміє розрізнити, що добре, а що зле, нехай не судить добрих і злих. Добра та людина, котра знає Бога; коли ж вона не добра, то нічого не знає і не довідається, бо спосіб пізнати Бога — це добрість.
– Добрі й боголюбиві мужі докоряють за лихі діла тільки присутнам,а не присутнім самі не докоряють і не дозволяють іншим

Підготувала Олександра Олійник